Rosebladet

Rosebladet er et medlemsblad som kommer ut 4 ganger per år og formidler rosestoff, medlemsinformasjon, tips og råd.

På nettsidene våre er det lagt til rette for at alle medlemmer som ønsker det, kan få tilgang til PDF-versjonen av Rosebladet og til arkivet med tidligere utgaver. PDF-versjonene vil bli lagt ut på nettsiden etter at papirutgaven er sendt til medlemmer per post.

Hvordan få tilgang til Rosebladet

Er du allerede medlem i Roseforeningen kan få tilgang til å lese Rosebladet på nettet ved å registrere deg som bruker på nettsiden.
For å få tilgang må du være medlem i Norsk Roseforening. Bli medlem i dag.

Redaktør av Rosebladet

Toril Linnerud har vært lidenskapelig interessert i roser i ca 30år. Interessen for roser tok helt av da hun flyttet til Nederland i 1996. Der ble hun i ni år, og reiste fra en hage stappfull av roser. Vel tilbake i Norge, bygget hun gjennom mange år opp en hage med over 200 roser i samspill med blant annet klematis og stauder i Vollen i Asker.  2020 var siste året i Vollen. Hun har nå sammen med mann og hund kjøpt en vingård i Piemonte Italia hvor hun er i full sving med å lage ny rosehage.  Toril var leder i Norsk Roseforening i fem år fra og med 2017 til og med 2021. Etter å ha vært skribent i Rosebladet i en årrekke, overtok hun i 2019 redaktøransvaretsom hun fortsatt innehar. Hun var også redaktør for den siste utgaven av sortslisten til Norsk Roseforening som kom ut i 2022. Toril er også hobbyfotograf og foredragsholder (primært på vinteren når hun er hjemme i Norge).  Somrene tilbringer hun på vingården i Italia. Du får et innblikk fra hagen hun hadde i Vollen ved å ta en titt på bloggen: http://torilsgarden.blogspot.no. Etter hvert, kommer det nok også en blogg fra Italia.

Rosbladets redaktør: Toril Linnerud
Telefon: +47 91656097