Bievennlige roser fra Rosen Tantau🐝🌹

Fagartikler

Åpne artikler

Bievennlige roser fra Rosen Tantau🐝🌹

Bier har en stor betydning for pollinering av blomster og for at matproduksjonen skal fungere optimalt.
I en liten video viser Rosen Tantau noen av deres roser som har særegne farger og utforming som gjør at de tiltrekke seg biene og dermed sørger for god pollinering🥰🌹 Ta en titt på videoen i linken under.
Du kan også lese en liten hilsen fra Jens Krüger, fra Rosen Tantau (på engelsk).
Dear Ladies and Gentlemen!
Bees are of great importance for the pollination of flowers and consequently also for the production of human food and the preservation of many wild plants.
Bees’ Paradise Roses® are not just having a charming appearance but also contribute a lot to the survival of the bees.
We invite you to watch our new movie and to enjoy the beauty of these colorful roses.
Please feel free to send the link to your members
With best regards
Jens Krüger
Utstilling på Hadeland Glassverk 22. mai til 26. september 2021

På Hadeland Glassverk skal det være en utstilling i perioden 22. mai til den 26. september, og Hadeland Glassverk tilbyr medlemmer i Norsk Roseforening 20 % rabatt i inngang på denne utstillingen. For å kunne legitimere et medlemskap, så er det bare å ta med siste nummer av Rosebladet med ditt navn på, eller evt ta bilde av det. Ta også bilde av baksiden på Rosebladet der ditt navn og medlemsnummer står.  Da er dette dokumentasjon god nok for å kunne få denne rabatten😍🌹 Les mer om utstillingen og hvor Hadeland Glassverk er i artikkel under.

Nyt en hyggelig rose hilsen fra Rosen Tantau🌹😍

Jens Krüger, fra Rosen Tantau, har sendt Norsk Roseforening en hyggelig hilsen og en fin YouTube film de har laget. Denne filmen er også delt på Facebook gruppa vår, men vi ønsket å legge både filmen og hilsen inn her på nettsiden vår også. Vedlagt (under hilsen fra Jens Krüger) ligger også et lite hefte med nydelige bilder av roser og beskrivelser av disse🌹

Nordiske roser🌹

Prosjektet Nordiske roser retter oppmerksomheten mot sunne og dyrkningsverdige roser foredlet i Norden, samt gamle hageroser som er gjenfunnet i Norden, såkalte «funnroser». (artikkel om funnrosene i Rosebladet 2/2020).

Bli medlem i dag

Meld deg inn i Norsk roseforening! Kontingenten er kun kr 300,- pr år. For det får du tilsendt Rosebladet som kommer ut 4 ganger pr år, invitasjon til møter og turer. Tilgang til tidligere utgivelser av Rosebladet på våre hjemmesider.