Aktiviteter og arrangementer

Her vil du finne en oversikt over arrangementer og aktiviteter som Norsk Roseforening arrangerer. Dette er arrangementer både for de som er medlemmer og for de som ikke er medlemer.

Medlems arrangementer

Åpne arrangementer

Tur til Europa – Rosarium Sangerhausen 9.-12 juni 2022

I anledning Norsk Roseforenings 40- årsjubileum planlegger vi tur til Europa-Rosarium Sangerhausen 9-12 juni 2022.

Tanken er at hver enkelt deltager bestiller reise og opphold selv, og vi anbefaler at det planlegges for 2 dager i parken. Styret ønsker at lokalavdelingene promoterer turen, på møter, på FB ol. og at lokalavdelingen også kan oppfordre medlemmer lokalt til å planlegge å reise sammen.

Norsk Roseforening v/styret ønsker å arrangere felles guidet tur og lunsj for deltakerne begge dagene, der Norsk Roseforening sentralt spanderer dette på deltakerer som er medlemmer i Norsk Roseforening. Dette vil foregå fredag 10. og lørdag 11.juni. Det er derfor viktig at alle som ønsker å være med, tar kontakt med Bente (Medlemskontakt), slik at vi får bestilt guidingen og lunsj. Send derfor inn din interesse til: medlem@norskroseforening.no

Forslag til reisealternativer:

1: Fly Oslo – Berlin T/R  og  videre med tog Berlin-Sangerhausen t/r, ca 3 t pr.vei

2: For dem som ønsker å bruke mer tid:

Fly utreise Oslo – Hamburg/retur Berlin – Oslo

41 minutters kjøretur utenfor Hamburg i Uetersen, kan man besøke Tantau Rosen.

Og 20 minutter derfra, i Klein Offenseth- Sparrieshoop , kan man besøke Kordes Rosen

Tog Hamburg – Sangerhausen tar ca 4,5 t,/Sangerhausen – Berlin ca 3 t.

Bil /buss er selvfølgelig også mulig.

Overnatting og annen info finner dere på nettsiden:

Berg & Rosestadt Sangerhausen og på nettsiden til Europa-Rosarium Sangerhausen

Les gjerne mer om Sangerhausen og guidede turer i vedlegg under;

Informasjon om Sangerhausen

Informasjon om guidede turer i Sangerhausen

Bli medlem i dag

Meld deg inn i Norsk roseforening! Kontingenten er kun kr 300,- pr år. For det får du tilsendt Rosebladet som kommer ut 4 ganger pr år, invitasjon til møter og turer. Tilgang til tidligere utgivelser av Rosebladet på våre hjemmesider.