Hovedside » Arrangementer » Velkommen til Nordisk rosehelg i Kalmar i 2023

Velkommen til Nordisk rosehelg i Kalmar i 2023

av | 25. april 2023 | Arrangementer

Den 30. juni til den 2. juli 2023 vil Nordisk Rosehelg bli gjennomført i Kalmar. Dette er et arrangement som opprinnelig skulle vært i 2020, men som pga pandemien ble avlyst/utsatt. Nå kan vi altså glede oss denne vinteren og kommende vår til Nordisk Rosehelg sommer 2023 der det også blir feiring av Nordisk Rosenselskap sitt 50 års jubileum.

Sydöstrosen, en lokalforening i Sveriege, er sammen med Det Svenska Rosensällskapet vertskap for Nordisk Rosenhelg i Kalmar. Byen, der Olav den Hellige la til med sine skip i 1023, og der Kalmar slott, kom til å spille en viktig rolle i Nordens fremtid. Byens unike sjarm og historie er kombinert med en attraktiv beliggenhet mellom Öland og Småland. Kalmar har blitt tildelt Europa Nostra Award to ganger for sitt godt bevarte bymiljø. Basen og utgangspunktet for både foredrag, arrangement og utflukter er Calmar Stadshotell som ligger midt i sentrum.

Norsk Roseforening arrangerer en felles tur med buss til Kalmar, fra Gardemoen, slik at eventuelle deltakere som kommer med fly kan være med på busstur derfra. Bussturen gjennomføres fra den 29. juni 2022, slik at vi ankommer Kalmar på ettermiddag/kvelden denne datoen. Bussen vil ha et par strategiske stopp på veien til Kalmar, slik at deltakere/reisende kan «hoppe på» bussen på veien. Retur med bussen blir mandag den 3.juli. Gejnnomføring av buss turen har vært avheng av nok antall interesserte for dette, og påmeldte vil få nærmere informasjon om detaljene rundt turen. Dersom du ikke har meldt deg på buss turen, så har vi fortsatt noen ledige plasser, så send oss en tilbakemelding på om du ønsker å delta på dette til e-post: post@norskroseforening.no.

Overnatting vil være på Calmar Stadshotell, og hver enkelt må bestille rom selv. Det er da lurt å bestille hotell fra den 29. juni 2022 – se priser på hotellrom i vedlegg «Informasjonskriv om Nordisk Rosehelg 2023 i Kalmar» i innlegget. Se vedlagt link for mer informasjon om hotellet;

Nettside Calmar Stadshotell

Påmelding til selve arrangementet i Kalmar, kan gjøres til Svenska Rosensällskap sin nettside fra den 15. desember 2022 – i vedlagt link:

Link til påmelding Kalmar 2023

Du kan også lese om arragnementet på Svenska Rosensällskapet sin nettside;

Nordisk Rosehelg i Kalmar 2023

PROGRAM I KORTE TREKK:

Fredag 30. juni 2023:

10.00- Påmelding Calmar Stadshotell

12.00-13.00 Lunsj

13.30-17.00 Forelesninger

17.00-17.30 Paneldebatt

17.30- Stadsvandring

20.00 2-retters middag

Lørdag 1. juli 2023

08.00 Avreise til Öland fra Kalmar med buss (lunsj)

18.30 Kalmar igjen