Hovedside » Åpne artikler » Ernst og Birthe Jensen til Romerike og Blaker skanse 15. og 16. september

Ernst og Birthe Jensen til Romerike og Blaker skanse 15. og 16. september

av | 14. september 2018 | Åpne artikler

Hageselskapet Akershus og Norsk Roseforening avd Romerike har gått sammen om en stand under Kultur- og markedsdagene på Blaker Skanse, som arrangeres av Sørum kommune 15. og 16. september. Til dette arrangementet har de invitert blant andre Ernst og Birthe Jensen til å holde foredrag.

‘The Poet’s Wife’ David Austin 2014 har en herlig, fruktig duft. Foto: Mona Vestli

Åpningstider
Lørdag 12 – 17  og søndag 13 -17
Hage- og roseforedrag
Velkommen til foredrag med Ernst og Birthe Jensen. Ernst Jensen  er dansk roseekspert og forfatter av Et liv med roser holder foredrag om roser.
Birte Jensen er hagearkitekt holder foredrag om oppbygging og fargekomposisjoner av hager
I tillegg har vi en stor, felles stand med masse planter, aktiviteter og inspirasjon for hageelskere i alle aldre,
sammen med noen av landsdelens mest spennende gartnerier.
Blant annet kommer Hesleberg gartneri med roser, Garden Living med stauder og løk.
Tidspunkt for foredragene
Lørdag 15. september
12.00-13.45 Birthes Jensen ”Rosernes smukke selskab”
14.45-17.00 Ernst Jensen «Hvordan lykkes vi med roser?»
Søndag 16. september
13.00-15.15 Ernst Jensen «Hvordan lykkes vi med roser?»
15.15-17.00 Birthes Jensen ”Rosernes smukke selskab”
Gratis inngang på Skansen.
Pris for begge foredrag: 100 kr for medlemmer i Roseforeningen eller Hageselskapet,
150 kr for ikke-medlemmer.

Invitasjon som er sendt ut og spredt på facebook