Om Rosebladet

Rosebladet kommer ut 4 ganger per år. Rosebladet formidler rosestoff, medlemsinformasjon, tips og råd. Nettsidene våre legger til rette for at alle medlemmer kan få tilgang på nye og gamle Roseblader. Det er særlig gøy for nye medlemmer som vil få tilgang til mye viktig rosestoff.

Redaktør av Rosebladet

Rosbladets redaktør, Mona Vestli, har vært med i Norsk roseforening siden 2005, og i styret i avdeling Oslo og omegn siden den startet opp igjen i 2006.

Mona Vestli fikk hage på Fetsund i 2003 og plantet de første rosene der ved nøkkelovertakelse. Et par vandreroser fulgte også med på flyttelasset fra pottetilværelse i hovedstaden. R. gallica ‘Splendens’ var en av disse og den kvitterte med å transformere seg til klatrerose. Det er tilnærmet perfekte forhold for roser her, men også jordrottene syns det er perfekt her med bra utvalg i spennende røtter.

Mona jobber som frilans oversetter fra italiensk, engelsk og svensk, redaksjonell medarbeider i Hagen for Alle og som fylkessekretær i Hageselskapet Akershus.
Hun har som hobby bl.a å dyrke roser og reise i inn og utland for å se på hager og fotografere roser. Mona har hage-/roseblogg ved navnet: Hagen på Sandbo

Kontakt: mailto:rosebladet@norskroseforening.no